Δοκιμή ανανεωμένου Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Shine

Δοκιμή ανανεωμένου Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Shine

Ο κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων επικεντρώνεται σε μερικά σημεία που έχουν σχέση με τους βασικούς τομείς του οχήματος. Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τα πρώτα χρόνια παρουσίας τους στην ευρωπαϊκή αγορά, ανέπτυξαν την άνεση που παρέχουν τα μοντέλα τους.

Ειδικότερα η Citroen, από τη δεκαετία του 50 εξέλιξε τις εφαρμογές που αξιοποιούν τις δυνατότητες του αέρα. Ειδικές κατασκευές με αέρα και ειδικά υγρά αποτέλεσαν την ανάρτηση θρυλικών μοντέλων της μάρκας, όπως της DS. Το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας που εξοπλίστηκε με την καινοτομική ανάρτηση ήταν η DS 19 που λανσαρίστηκε το 1956. Έκτοτε η εταιρεία έκανε πολλές προσπάθειες για να αναπτύξει περαιτέρω αυτή την τεχνολογία που δίνει την αίσθηση στον οδηγό και στους επιβάτες ότι βρίσκονται πάνω σε ένα "μαγικό χαλί".

Η πρόσφατη ενέργεια της Citroen στον τομέα της αναβάθμισης των αναρτήσεων, είναι προσανατολισμένη στη δημιουργία νέων αμορτισέρ και διατάξεων που έχουν πολλαπλές ιδιότητες και συμβάλλουν στην απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς έντονες αναταράξεις, ακόμη και όταν ο δρόμος έχει ανωμαλίες (λακκούβες, σαμαράκια κ.α.). Η νέα διάταξη της ανάρτησης ονομάστηκε Progressive Hydraulic Cushions (PHC).

Εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στο νέο Citroen C5 Aircross στην Κίνα ενώ το ανανεωμένο C4 Cactus είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας στην Ευρώπη που διαθέτει ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions (PHC).

Περίπου 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατοχυρώθηκαν κατά την ανάπτυξη της νέας ανάρτησης. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι αρκετά απλός: Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών (αμορτισέρ), ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions (PHC) προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, ένα για τη συμπίεση και ένα για την αποσυμπίεση. Επομένως, η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια, ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου.

Σε περίπτωση ελαφράς συμπίεσης και αποσυμπίεσης, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν τις κατακόρυφες κινήσεις χωρίς να χρειάζονται βοήθεια από τα υδραυλικά στοπ. Αλλά αυτά τα στοπ έδωσαν στους μηχανικούς περισσότερη ελευθερία σε σχέση με την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος.

Σε μεγαλύτερες αναταράξεις, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν μαζί με τα υδραυλικά στοπ συμπίεσης ή αποσυμπίεσης, που σταδιακά επιβραδύνουν την κίνηση του συστήματος για να αποτρέψουν το τράνταγμα στο τέλος της διαδρομής του. Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό μηχανικό στοπ, το οποίο απορροφά μεν ενέργεια αλλά επιστρέφει και ένα μέρος της, το υδραυλικό στοπ απορροφά και διαχέει αυτή την ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει έντονη αναπήδηση.

Επίσης, η γαλλική μάρκα κατασκεύασε και νέα καθίσματα τα οποία συμβάλλουν στην άνεση των επιβατών. Τα εμπρός καθίσματα του ανανεωμένου C4 Cactus διαθέτουν γέμιση με νέο αφρό υψηλής πυκνότητας που προσφέρει βέλτιστη άνεση. Ανακοινώθηκε ότι δεν εμφανίζεται καθίζηση μετά από χρήση πολλών ωρών και πως αποτρέπεται η γήρανση του καθίσματος μετά από αρκετά χρόνια χρήσης. Τα εμπρός και τα πίσω καθίσματα διαθέτουν αφρώδες υλικό που είναι κατά 15 χιλ. πιο παχύ.

Φέρουν μεγάλου πλάτους βάσεις και πλάτες καθισμάτων, ενισχυμένη στήριξη, ρύθμιση ύψους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, καθώς και οσφυϊκή ρύθμιση για τον οδηγό. Έτσι, σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση τιμόνι, ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης.

Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας έγινε με το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Shine. Επιλέχθηκε αυτή η έκδοση, γιατί συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του κινητήρα ντίζελ με όλες τις θετικές παρενέργειες που έχουν στην οδήγηση και στην άνεση οι νέες αναρτήσεις και τα νέα καθίσματα του γαλλικού μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Επίσης, είναι η πλουσιότερη σε εξοπλισμό που εισάγεται στην Ελλάδα και η πιο ακριβή.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή η οποία περιλάμβανε διαδρομές στο αστικό περιβάλλον και εκδρομές σε διάφορες περιοχές κοντά στο νομό Αττικής, οι νέες διατάξεις των αναρτήσεων αναβαθμίζουν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ειδικότερα, έχουν περιορισθεί σημαντικά οι τάσεις πλεύσης και οι αναταράξεις που φτάνουν στη καμπίνα. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, και σε δρόμους με ανωμαλίες συμπεριφέρεται με καλό τρόπο.

Οι επιβάτες δεν καταπονούνται από τις κλίσεις του αμαξώματος και τις αντιδράσεις των αναρτήσεων, που δέχονται συνεχώς τις δυνάμεις από την κίνηση του αυτοκινήτου. Σαφώς είναι πιο άνετη η κίνηση σε σχέση με απερχόμενο μοντέλο που χρησιμοποιεί κλασικές αναρτήσεις. Η προσπάθεια των Γάλλων μηχανικών θα έπαιρνε υψηλότερη βαθμολογία, αν είχαν επιλέξει σκληρότερες ρυθμίσεις στις νέες αναρτήσεις.

Οι νέες αναρτήσεις συμβάλλουν και στην αναβάθμιση του τομέα της ποιότητας κύλισης. Όπως διαπιστώθηκε, έχει μειωθεί το επίπεδο θορύβου από την λειτουργία των αναρτήσεων και οι επιβάτες απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να δέχονται έντονες επιβαρύνσεις στο σώμα τους. Καθοριστικό ρόλο στην άνεση των επιβατών και στον τρόπο που κάθονται οι μπροστινοί στα καθίσματα, παίζουν και τα νέα μπροστινά καθίσματα. Διαπιστώθηκε ότι τα μπροστινά καθίσματα απορροφούν σε μεγάλο βαθμό τις αντιδράσεις, τους κραδασμούς και άλλες παρενέργειες που δημιουργούνται από την κίνηση του αυτοκινήτου.

Αξίζει να τονισθεί η προσπάθεια των σχεδιαστών να εμπλουτίσουν τον εσωτερικό χώρο με περισσότερα μοντέρνα στοιχεία και να αυξήσουν τη λίστα των επιλογών που αφορούν τις υφασμάτινες επενδύσεις, τα χρώματα και τον εξοπλισμό. Επίσης, είναι εμφανής η αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών και της ποιότητας κατασκευής.

Ένα σημείο που θα έπρεπε να προσέξουν οι Γάλλοι σχεδιαστές, είναι ο μηχανισμός των πίσω παραθύρων. Και στο ανανεωμένο C4 Cactus στα πίσω παράθυρα υπάρχουν μεντεσέδες οι οποίοι εκτιμάται ότι δεν ταιριάζουν σε αυτοκίνητο που κυκλοφορεί σε μεσογειακές χώρες. Βέβαια διαθέτει ισχυρό κλιματισμό, αλλά στις μεσογειακές χώρες η ανεμπόδιστη είσοδος του αέρα στη καμπίνα είναι απαραίτητη για την πλειονότητα των οδηγών και των επιβατών.

Όσον αφορά την χωρητικότητα, το ανανεωμένο C4 Cactus εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Χωρίς υποχωρήσεις στο ύψος, στο πλάτος και στη περιοχή των γονάτων θα ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες. Ο αποθηκευτικός χώρος ανέρχεται στα 358 λίτρα. Με αναδιπλωμένα τα καθίσματα φθάνει τα 1.170 λίτρα.

Ο κινητήρας είναι γνωστός από το αρχικό C4 Cactus, καθώς και απ' τα υπόλοιπα μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Αποδίδει ισχύ 99 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και παράλληλα παρέχει 25,6 χλγμ. ροπής. Η ροπή είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.750 σ.α.λ. Το επίπεδο θορύβου και οι κραδασμοί είναι περιορισμένα.

Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 11,8΄΄ και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση στη δοκιμή 5,8 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 3,6 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 96 γραμ./χλμ.

Η τιμή του ανανεωμένου Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Shine καθορίστηκε στα 20.390 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην έλλειψη έκτης σχέσης στο χειροκίνητο κιβώτιο και στην απουσία μηχανισμού πλήρους ανοίγματος των πίσω παραθύρων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software