24ωρη απεργία: Χωρίς delivery και διανομές την Πέμπτη!

24ωρη απεργία: Χωρίς delivery και διανομές την Πέμπτη!

Μία ακόμη δυναμική κινητοποίηση θα πραγματοποιήσουν την Πέμπτη 11 Απριλίου, οι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.

Εργαζόμενοι στον κλάδο των ντελίβερι, κούριερ και οι εξωτερικοί συνεργάτες, προχωρούν σε εικοσιτετράωρη απεργία.

Συγκεκριμένα, η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων καλεί σε δυναμικό «παρών» στην απεργία, καθώς και σε μοτοπορεία, όλους τους εργαζόμενους με μηχανάκια, προαναγγέλλοντας συγκέντρωση, στις 12:00, στο Πεδίον του Άρεως.

Επίσης, συγκέντρωση στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και μοτοπορεία θα πραγματοποιήσουν μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, στις 10:30, την Πέμπτη.

Η μοτοπορεία θα πραγματοποιηθεί, στο πλαίσιο των πανελλαδικών δράσεων των διανομέων.

Η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, διεκδικεί εταιρικό δίκυκλο, μέσα ατομικής προστασίας, βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα και, τέλος, ενιαία ειδικότητα.

Όπως επισημαίνει, η παροχή εταιρικού δικύκλου θα έπρεπε να ήταν αυτονόητη και όχι να είναι αίτηµα, ενώ ο εργοδότης πρέπει να έχει την υποχρέωση να το συντηρεί µε βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και µε βιβλίο συντήρησης.





Σύμφωνα με τη Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, απαιτείται η παροχή από τον εργοδότη των μέσων ατομικής προστασίας, όπως είναι το κράνος, το µπουφάν µηχανής, το παντελόνι µηχανής, τα γάντια, οι µπότες µηχανής και τα αδιάβροχα µε ανακλαστήρες, καθώς η χορήγηση αυτών θα μειώσει τους θανάτους και τους τραυµατισµούς.

«Η εργασία µας είναι επικίνδυνη και ανθυγιεινή. Ο εργασιακός µας χώρος είναι ο δρόµος. Οι κακοτεχνίες και οι κακοσυντηρηµένοι δρόµοι, η συνεχής έκθεσή μας στους θορύβους και στη µόλυνση της πόλης, η εργασία κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, τα συχνά- θανατηφόρα ή µη -εργατικά ατυχήµατα, οι µυοσκελετικές παθήσεις που ακολουθούν το επάγγελµα, το άγχος, η ένταση και το γεγονός πως η Ελλάδα έχει πρωτιά στα τροχαία ατυχήµατα, συνιστούν αρκετούς λόγους, ώστε το επάγγελµά µας να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ΒΑΕ)» επισημαίνει στην ιστοσελίδα της η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, διευκρινίζοντας ότι ένταξη στα ΒΑΕ σηµαίνει µείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αύξηση των µισθών.

 





Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Μαργαρίτα Κουταλάκη, μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού, ανέφερε ότι στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί κινητοποίηση-μοτοπορεία, στις 10:30 π.μ., στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας.

«Είναι μία ακόμη κινητοποίηση που προσπαθούμε να λάβει πανελλαδικό χαρακτήρα» τόνισε, επισημαίνοντας ότι καθημερινά καταγράφονται πολλά εργατικά δυστυχήματα, «15 συνάδελφοί μας νεκροί τα τελευταία δύο χρόνια», καθώς και εργατικά ατυχήματα.

«Γι' αυτό, διεκδικούμε ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο από το υπουργείο Εργασίας που να θέτει τα ζητήματα της υγιεινής και της ασφάλειας των διανομέων. Απαιτούμε να παρέχει ο εργοδότης το μηχανάκι, τον εξοπλισμό, την ενδυμασία, το κράνος και να πληρώνει τα έξοδα της μηχανής, καθώς πρόκειται για έξοδο της επιχείρησης.

Αν αυτά δεν τα χορηγεί ο εργοδότης, δεν θα πρέπει να λειτουργεί ντελίβερι σε οποιοδήποτε κατάστημα εστίασης. Όπως οι εργοδότες παίρνουν άδεια από την Πυροσβεστική, τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) και από άλλες υπηρεσίες, για να λειτουργούν την επιχείρησή τους, έτσι θα πρέπει να υπάρχει άδεια ντελίβερι, εφόσον διατίθενται όλες αυτές οι παροχές στο διανομέα» υπογράμμισε.



Από την πλευρά του, ο Βασίλης Κεφαλάς, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού Θεσσαλονίκης και μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η 11η Απριλίου είναι μία ημέρα πανελλαδικής δράσης των διανομέων με μοτοπορείες.

«Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθούμε να κορυφώσουμε τον αγώνα μας, ο οποίος έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια. Με τη συνέχιση του αγώνα μας, τιμούμε τους νεκρούς συναδέλφους μας» είπε.

«Ένα βασικό αίτημά μας σχετίζεται με τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής που δεν τηρούνται στους χώρους εργασίας. Οι εργοδότες στο σύνολό τους δεν τηρούν τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής. Δεν παρέχουν, δηλαδή, τον κατάλληλο εξοπλισμό ούτε τα μέσα ατομικής προστασίας, που προβλέπονται από την εγκύκλιο την οποία εξέδωσε πρόσφατα το υπουργείο Εργασίας, μία ήδη ψηφισμένη νομοθεσία από το 1994, την οποία στην πλειονότητά τους οι εργοδότες δεν την τηρούν. Γι' αυτό, απαιτείται νομοθέτηση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου το οποίο θα ξεκαθαρίζει ορισμένα θέματα που δεν αποσαφηνίζονται από την ήδη υπάρχουσα νομοθεσία και την εγκύκλιο» υπογράμμισε, τονίζοντας ότι ένα από αυτά τα θέματα είναι το ιδιοκτησιακό.



Αλληλεγγύη από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργαζομένων Υπηρεσιών & Εμπορίου

Με ανακοίνωση που εξέδωσε, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων Υπηρεσιών & Εμπορίου δηλώνει ότι στέκεται αλληλέγγυος στον αγώνα των εργαζόμενων διανομέων και ντελίβερι που απεργούν στις 11 Απριλίου.

Όπως αναφέρει, βασικά αιτήματα των διανομέων είναι:

«Η καθιέρωση της υποχρέωσης του εργοδότη να παρέχει τα μέσα ατομικής προστασίας (κράνος, μπουφάν, κλπ) στους διανομείς (ήδη προβλέπεται σε εγκύκλιο, αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν βελτιώσεις).

Η κατοχύρωση της ευθύνης του εργοδότη να συντηρεί το μεταφορικό όχημα.

Η θεσμοθέτηση του δικαιώματος αποζημίωσης των διανομέων από τον εργοδότη σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος.

Η δημιουργία περισσότερων δικλείδων ασφαλείας για τους διανομείς, ώστε να μην εργάζονται σε ακραίες καιρικές συνθήκες (παγετός, καύσωνας, κλπ).

Η ένταξη των διανομέων στη νομοθεσία για τα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software