Το streaming «ντοπάρει» τη μουσική βιομηχανία

Το streaming «ντοπάρει» τη μουσική βιομηχανία

 Οι πωλήσεις μουσικής αυξήθηκαν κατά 9,7% στον κόσμο το 2018, καταγράφοντας έντονα ανοδική πορεία για τέταρτη διαδοχική χρονιά, ενισχυμένες από το streaming παρά τις ισχυρές περιφερειακές ανισότητες, σύμφωνα με τους αριθμούς που ανακοινώθηκαν σήμερα από τους επαγγελματίες του τομέα.

«Θυμάται κανείς όλες τις προηγούμενες χρονιές, πριν από μερικά χρόνια ήταν το φεστιβάλ των δακρύων, δεν είχαμε παρά κακά αποτελέσματα να ανακοινώσουμε», δήλωσε η διευθύντρια της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI) Φράνσις Μουρ, κατά την παρουσίαση στο Λονδίνο της ετήσιας έκθεσης του οργανισμού .

«Με μια τέταρτη χρονιά ανόδου, πιστεύω ότι μπορούμε πλέον να είμαστε πολύ πιο αισιόδοξοι», πρόσθεσε.

Συνολικά οι πωλήσεις μουσικής τη χρονιά που πέρασε έφθασαν τα 19,1 δισεκατομμύρια δολάρια (17,05 δισεκ. ευρώ). Πίσω απ' αυτόν τον αριθμό κρύβονται δύο αντίθετες δυναμικές: η αγορά του streaming (συνδρομή και διαφήμιση), σε πλήρη εξάπλωση, σημείωσε αύξηση 34%, για να φθάσει έναν τζίρο 8,9 δισεκ. δολαρίων (7,9 δισεκ. ευρώ), επιτρέποντας να αντισταθμισθεί σε μεγάλο βαθμό η μείωση του κατεβάσματος μουσικής επί πληρωμή (-21,2%) και κυρίως των φυσικών πωλήσεων (CD, βινύλια, -10,1%).

Οι εξελίξεις αυτές παρατείνουν την αναμόρφωση της μουσικής βιομηχανίας: αυτή δεν αντλεί πλέον παρά το ένα τέταρτο των εσόδων της από τις φυσικές πωλήσεις, σχεδόν κατά το ήμισυ λιγότερα απ' ό,τι από το streaming (47%). Έρχονται στη συνέχεια τα θεάματα και οι συναυλίες (14%) και το κατέβασμα μουσικής (12%).

Παρά την αυξανόμενη θέση που καταλαμβάνουν οι πλατφόρμες νόμιμης ακρόασης, η πειρατεία κάθε άλλο παρά έχει εξαφανιστεί. «Αντιπροσωπεύει 120 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες τον μήνα», διευκρίνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Φράνσις Μουρ. «Γίνεται πειρατεία για να κατεβάσει κάποιος και να αποκτήσει μουσική από πλατφόρμα streaming. Υπάρχουν επίσης ολόκληρες δισκογραφίες που εξακολουθούν να είναι προσβάσιμες μέσω άλλων μορφών κατεβάσματος, μεταξύ των οποίων τα torrents» δήλωσε εκφράζοντας τη λύπη της γι' αυτό.

Σε περιφερειακό επίπεδο εμφανίζονται πολύ σημαντικές ανισότητες: στη Βόρεια Αμερική, όπου η μετάβαση στην ψηφιακή μουσική έχει προχωρήσει πολύ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14% το 2018, έναντι μόνο 0,1% στην Ευρώπη. Πιο δυναμική αγορά παραμένει, όπως και πέρυσι, η λατινική Αμερική, με άνοδο 16,8%.

Επικεφαλής των τσαρτς της IFPI είναι η κουβανο-αμερικανο-μεξικανή καλλιτέχνις Καμίλα Καμπέγιο, ο καναδός ράπερ Ντρέικ και ο βρετανός τραγουδιστής της ποπ Εντ Σίραν για τις πωλήσεις σινγκλς. Στο επίπεδο των άλμπουμ, το σάουντρακ της ταινίας «The Greatest Showman», το νοτιοκορεατικό συγκρότημα αγοριών BTS και η Αμερικανίδα Lady Gaga κατέχουν τις πρώτες θέσεις. Ο δίσκος του Τζόνι Χαλιντέι, που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατο του τραγουδιστή με τίτλο «Mon pays c'est l'amour», βρίσκεται στην πέμπτη θέση (1,7 εκατομμύριο αντίτυπα).

Το βινύλιο επιβεβαιώνει εξάλλου την επιστροφή του, χάρη σε πωλήσεις που βρίσκονται σε άνοδο για 13η διαδοχική χρονιά (+6%). Αντιπροσωπεύει πλέον 3,6% του συνολικού τζίρου της μουσικής βιομηχανίας.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Powered by TUODY Software