Το 1821 μέσα από τα κειμήλια του Πολεμικού Μουσείου

Το 1821 μέσα από τα κειμήλια του Πολεμικού Μουσείου

Περιοδική έκθεση με θέμα «Το 1821 μέσα από τα κειμήλια τού Πολεμικού Μουσείου», προετοιμάζει το ίδρυμα στο πλαίσιο εκδηλώσεων και δράσεων, που έχει προγραμματίσει για την επέτειο των 200 ετών, από φέτος μέχρι και το 2021.

Η συγκεκριμένη έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου ο οποίος αποδέχθηκε τη σχετική πρόταση του προέδρου του ΔΣ του Πολεμικού Μουσείου αντιναυάρχου ε.α. Αθανασίου Παναγόπουλου που υπεβλήθη κατά την τελετή των αποκαλυπτηρίων (σ.σ.: τη Δευτέρα 24 Ιουνίου) από τον κ. Παυλόπουλο του μοναδικού πίνακα του σπουδαίου Ολλανδού ζωγράφου Barend Cornelis Koekkoek, με θέμα «Η Μάχη στα Δερβενάκια».

«Η έκθεση αυτή, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες τού υπουργείου Εξωτερικών και τις ξένες πρεσβείες στην Αθήνα, φιλοδοξούμε να ταξιδέψει σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες, προβάλλοντας την αξία της Ελληνικής Επανάστασης και την αγωνιστική προσήλωση των Ελλήνων στην προάσπιση της ελευθερίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο πέρασμα των αιώνων», τόνισε ο κ. Παναγόπουλος, κατά τη διάρκεια της τελετής.

Αναφερόμενος στο έργο του Ολλανδού ζωγράφου ο κ. Παναγόπουλος επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι ο πίνακας «θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την έναρξη των εκδηλώσεων και δράσεων, τις οποίες έχει προγραμματίσει το Πολεμικό Μουσείο για την επέτειο των 200 ετών, από σήμερα μέχρι και το 2021».

Ο πίνακας «απεικονίζει ένα δραματικό στιγμιότυπο από τη μάχη στα Δερβενάκια. Χάρις στο ιδιοφυές στρατηγικό σχέδιο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, οι κατά πολύ υπέρτερες τουρκικές δυνάμεις υπέστησαν αναπάντεχη πανωλεθρία στα στενά των Δερβενακίων στις 26 Ιουλίου 1822.

Το έργο, ζωγραφισμένο το 1828, ήδη αριθμεί 191 έτη ζωής, και αποτελεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα αξιοθαύμαστο έργο τέχνης καθώς εκτός από την αρμονία, το αισθητικό κάλλος, και την τεχνική του αρτιότητα, αναπαριστά με γλαφυρό και παραστατικό τρόπο τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών της σύνθεσης: από τη μία τον τρόμο στα μάτια τού Δράμαλη και του αλόγου του, και από την άλλη την αδημονία και την ένταση των επαναστατών τη στιγμή της επίθεσης», παρατήρησε ο κ. Παναγόπουλος.

Ο πίνακας, διαστάσεων 2,50μ. Χ 1,70μ., είναι ελαιογραφία σε καμβά του 1828.

Ο κ. Παναγόπουλος ευχαρίστησε το διευθυντή των εργαστηρίων συντήρησης και αποκατάστασης έργων τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης και μέλος των Φίλων του Πολεμικού Μουσείου, Μιχαήλ Δουλγερίδη, «που με τις ενέργειές του και τις εξειδικευμένες γνώσεις του, μάς καθοδήγησε ώστε να εκτιμήσουμε ορθά και να υλοποιήσουμε την έκθεση του πίνακα αυτού. Παρεμπιπτόντως, ο ίδιος, σε χρόνο ανύποπτο -το 2003- είχε τεκμηριώσει τη γνησιότητά του σε εξειδικευμένο εργαστήριο τού Ηρακλείου Κρήτης με όλες τις σύγχρονες μεθόδους».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software