Χρήσιμες συμβουλές για την επαρκή πρόσληψη ασβεστίου

Χρήσιμες συμβουλές για την επαρκή πρόσληψη ασβεστίου

Τα οστά είναι ζωντανοί σχηματισμοί και χρειάζονται ασβέστιο για να παραμείνουν υγιή. Χωρίς αρκετό ασβέστιο, τα οστά γίνονται εύθραυστα και μπορεί να σπάσουν πολύ εύκολα. 

Ο καλύτερος τρόπος για να εφοδιάσουμε τα οστά και τα δόντια με αρκετό ασβέστιο είναι η κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε ασβέστιο. Πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες προτείνουν ότι οι ενήλικες κάτω των 50 ετών θα πρέπει να λαμβάνουν 1200 mg.

Μπορεί το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα να είναι πλούσιες πηγές ασβεστίου, αλλά υπάρχουν πολλές άλλες τροφές που εξασφαλίζουν επαρκή πρόσληψη ασβεστίου. Είναι δύσκολος ο ακριβής προσδιορισμός της ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου από ένα άτομο και είναι αδύνατο να προσδιοριστεί αν αυτή η πρόσληψη είναι επαρκής για το συγκεκριμένο άτομο.

Η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου εξαρτάται και από την εντερική απορρόφηση και την αποβολή από τα νεφρά.Η απορρόφηση του ασβεστίου από τον εντερικό σωλήνα είναι της τάξης του 30-35% του προσλαμβανομένου ασβεστίου, αλλά μπορεί να μεταβάλλεται κατά πολύ από άτομο σε άτομο και εξαρτάται και από την πρόσληψη του ασβεστίου και από την επάρκεια της βιταμίνης D.

Η συμπληρωματική χορήγηση ασβεστίου αναμένεται να βελτιώσει το ισοζύγιο του ασβεστίου και να μειώσει τον κίνδυνο καταγμάτων στα άτομα που έχουν ήδη έλλειψη ασβεστίου. 
Μελέτες, όπως η WHI (Women’s Health Initiative), στις οποίες η μέση ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου ήταν τουλάχιστον 1200 mg, έδειξαν ότι η περαιτέρω πρόσληψη ασβεστίου δεν είχε οφέλη.

Διαβάστε περισσότερα

ΙΩΑΝΝΗΣ Κ.ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΠΙΚ.ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗΣ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

www.sportsorthopaedics.gr

Email: sportdoc@otenet.gr

Σχετικά Videos

Powered by TUODY Software