GOOGLE: Ο πατέρας δυνάστης του Διαδικτύου

GOOGLE: Ο πατέρας δυνάστης του Διαδικτύου

H μηχανή αναζήτησης που επιβάλλει τη «γλώσσα», ρυθμίζει αλγόριθμους και αποφασίζει πρωτιές

Όσοι χρησιμοποιούν εμπορικά το διαδίκτυο γνωρίζουν ότι πρέπει να σεβαστούν τον κώδικα (SEO) της Google αν επιθυμούν να τα έχουν καλά μαζί της ώστε να τους εμφανίζει στη μηχανή αναζήτησης. Είναι όμως κοινό μυστικό ότι η Google δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό. 

Σύμφωνα με μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας «Γουόλ Στριτ Τζέρναλ» (WSJ) μαγειρεύει και τους αλγόριθμους αναζήτησης που χρησιμοποιεί, προκειμένου να εξυπηρετεί συμφέροντα και να ευνοεί μεγάλες επιχειρήσεις εις βάρος των μικρών.

Στον ελληνικό ιντερνετικό δημοσιογραφικό περιβάλλον, γνωρίζουμε ότι δεν αρκεί μία είδηση να είναι ενδιαφέρουσα και πλήρως τεκμηριωμένη ή ένα άρθρο ελκυστικά γραμμένο προκειμένου να αναδυθεί από το χάος των πληροφοριών. Αν θες την εύνοια της Google πρέπει να ακολουθήσεις πιστά το αυστηρό πρωτόκολλο γραφής που επιβάλλει, το οποίο μάλιστα ανανεώνεται συχνά. Χρειάζεται να κάνεις τερτίπια μέσω παραπομπών (υπερσυνδέσμων ή backlinks) να περιλαμβάνεις τα κατάλληλα keywords στη σωστή ποσότητα, το περιεχόμενο να είναι πρωτότυπο και σωστά δομημένο, με παραγράφους και εικόνες, και πολλά άλλα.

Όμως ούτε αυτά αρκούν για να φέρουν την ευτυχία σε ένα portal, καθότι το επιτυχημένο SEO δεν αποτελεί υπόσχεση αναγνωστών από μόνο του. Είναι απλά ένα πολύ δυνατό κανάλι δημιουργίας traffic και πιθανών πωλήσεων. Είναι παιχνίδι αριθμών.

Έρχεται λοιπόν η πρόσφατη, πολύκροτη εκτενής έρευνα της εφημερίδας Wall Street Journal και υποστηρίζει ότι η Google, μυστικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, βάζει σε μαύρη λίστα ορισμένους διαδικτυακούς τόπους, έτσι ώστε να μην εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες, κόβει ιστοσελίδες από την υπηρεσία ειδήσεων GoogleNews, ή δεν προβάλει στο χρήστη συγκεκριμένες λέξεις πάνω σε επίμαχα θέματα όπως η μετανάστευση ή οι αμβλώσεις. Ας μην μιλήσουμε δε για τον παρεμβατικό τρόπο της, σε επίμαχες προεκλογικές περιόδους.
Εν ολίγοις η μηχανή αναζήτησης και πατέρας αφέντης του διαδικτύου επεμβαίνει και στο περιεχόμενο. 

Κι εδώ προκύπτει το ερώτημα: τελικά για ποιον φτιάχνεται ένα site; Για τους χρήστες ή για την Google;

Powered by TUODY Software